هر آنچه که باید درباره مکمل های کالمرز بدانید!

هر آنچه که باید درباره مکمل های کالمرز بدانید!

این روزها مصرف مکمل های دارویی بخشی از روتین زندگی افراد شده است؛ مکمل های کالمرز یکی از پرطرفدارترین و موثرترین محصولات سیمرغ دارو هستند که میتوانید برای تامین مواد مغذی بدنتان آن ها را انتخاب کنید. کالمرزها مانند سایر داروهای شرکت سیمرغ دارو از کیفیت بالا و کمترین عوارض جانبی برخوردار هستند.
در این مقاله درباره موارد مختلفی از جمله تاثیر کالمرز بر ریزش مو، افزایش قد و چاق کننده بودن آن صحبت خواهیم کرد؛ همچنین مصرف این دارو در دوران بارداری و برای آقایان را نیز مورد بررسی قرار می دهیم. با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

نقش و عوارض جانبی مکمل های کالمرز در بدن

اگر شما هم نگران عوارض قرص کالمرز هستید و این سوال در ذهنتان بوجود امده است که «عوارض قرص کالمرز چیست؟» باید بدانید که مکمل های کالمرز سیمرغ دارو بطور کلی برای تامین کلسیم و منیزیم بدن هستند و هیچ گونه عوارضی برای بدن ندارند، اما هر کدام از این محصولات شاخص های خاص خود را برای تامین این دو ویتامین برای گروه‌های مختلف مثل خانم های باردار، کودکان، عموم مردم و حتی بانوانی که دوران یائسگی آن ها آغاز شده است، دارند.

جهت تهیه بهترین مکمل‌های کلسیم از سیمرع دارو عطار کلیک کنید.

آیا مکمل های کالمرز چاق کننده اند؟

یکی از معایب برخی از مکمل‌های دارویی، افزایش اشتها است؛ اما خوب است بدانید یکی از بزرگترین مزایای قرص کالمرز  این است که با مصرف آن، اشتهای شما به هیچ عنوان افزایش نخواهد یافت. قرص کالمرز که دارای کلسیم منیزیم زینک چاق کننده نیست چرا که مصرف مکمل های حاوی کلسیم در صورت داشتن یک رژیم غذایی سالم، نه تنها منجر به چاقی نمی شود بلکه به کاهش وزن نیز کمک می کند چون کلسیم به طور مستقیم با استخوان و دندان در ارتباط است. پس اگر شما هم این سوال برایتان پیش آمده است که «قرص کالمرز باعث چاقی میشه؟» باید بگوییم که خیر، پس با خیال راحت این دارو را استفاده کنید. پس اینکه فکر کنید شربت کالمرز چاق کننده است، یک باور اشتباه و ذهنیت نادرست است. پس بدون نگرانی این مکمل کلسیم بدون عوارض را مصرف کنید و به سلامت خود اهمیت بدهید.

آیا مکمل کالمرز باعث چاقی می شود؟

اولین ماده موثری که در این مکمل کالمرز موجود است کلسیم کربنات می باشد؛ کربنات کلسیم یک مکمل غذایی است که در مواقعی که مقدار کلسیم مصرفی در رژیم غذایی کافی نباشد استفاده می شود. کلسیم برای سلامت استخوان ها، ماهیچه‌ها، سیستم عصبی و قلب مورد نیاز بدن است. این ویتامین همچنین به عنوان یک آنتی اسید برای تسکین سوزش سر دل، سوء هاضمه اسیدی و ناراحتی معده استفاده می شود و بدون نسخه پزشک نیز قابل تهیه است.

مکمل های کالمرز برای چه سنی مناسب اند؟

روزانه ما با سوالات زیادی از شما کاربران عزیز رو به رو می شویم که یکی از آن ها این است «قرص calmerz برای چه سنی مناسب است؟» به طور کلی بدن افراد بطور روزانه به کلسیم نیاز دارد و این میزان بسته به سن و جنسیت نیز تعیین می شود. افرادی که می توانند از محصولات گروه کالمرز استفاده کنند عبارتند از: همه بزرگسالان 19 تا 50 ساله و مردان تا 70 سال روزانه یک عدد قرص مصرف کنند و یا طبق نظر پزشک و یا داروساز می توانند به استفاده از این مکمل بپردازند. زنان 51 سال به بالا و مردان 71 سال و بالاتر نیز بطور روزانه بایستی به تامین املاحی مثل کلسیم و منیزیم توجه کنند که دو مکمل اصلی موجود در این محصولات می باشد.

بهترین زمان مصرف مکمل های کالمرز

بهترین زمان خوردن شربت کالمرز یا قرص کالمرز یکی از مواردی است که باید بدانید، بهترین زمان مصرف، یک ساعت قبل غذا یا دو ساعت بعد غذا با معده خالی مصرف شود. در صورت ایجاد ناراحتی گوارشی، می‌توان دارو را همراه با غذا مصرف کرد. بهترین زمان مصرف قرص کالمرز در بارداری بهتر است با مشورت پزشک باشد.

عدم وجود کلسیم کافی در بدن، منجر به بروز چه مشکلاتی می شود؟

توجه داشته باشید در صورتی که بدن شما به اندازه کافی کلسیم دریافت نکند، احتمالا با عوارضی که در ادامه به آن ها اشاره می‌کنیم، مواجه می‌شوید:

  • به مرور زمان، مصرف کم کلسیم می‌تواند اثرات مضری بر سیستم‌های مختلف بدن داشته باشد، از جمله کمک به کاهش توده استخوانی و خطر ابتلا به پوکی استخوان.
  • در ابتدا فرد متوجه کمبود کلسیم بدن خود نمی شود، چرا که بدن کمبود خود را از طریق تغذیه از استخوان انجام می دهد تا میزان مصرف روزانه خود را تامین کند.
  • خستگی، که یک واژه فریبنده برای وجود یک عارضه یا کمبود ویتامین می باشد و سرمنشا آن می تواند عواملی همچون، بدن درد و سفتی بدن و حتی خلق و خوی افسرده باشد.
  • دندان های ضعیف و شکننده، به دلیل اینکه دندان های ما به استخوان هایمان متصل هستند، برای سالم ماندن از آنها تغذیه می کنند. در صورت کمبود کلسیم دندان ها دچار شکستگی و پوسیدگی می شوند و ممکن است دچار بیماری پریودنتال شوید.
  • درد و اسپاسم عضلانی، کلسیم فقط استخوان‌های ما را قوی نمی‌کند، بلکه عملکرد صحیح ماهیچه‌های ما را نیز تضمین می‌کند. به طور خاص، به عضلات ما کمک می کند تا منقبض و شل شوند.
  • مسائل شناختی، اگر سلول های شما از کلسیم محروم هستند، می توانید با طیف وسیعی از علائم شناختی از مه مغزی گرفته تا سرگیجه و گیجی مواجه شوید. حتی شواهد اولیه ای وجود دارد که نشان می دهد مصرف کلسیم بر سلامت روان ما تاثیر می گذارد.
  •  بی حسی و گزگز در انگشتان دست، تشنج، ریتم غیر طبیعی قلب و… همگی از عوارض کمبود کلسیم هستند.

عوارض کمبود کلسیم در بدن

بنابراین مصرف به موقع قرص های گروه کالمرز می تواند در کاهش و از بین بردن هر کدام از عوارض گفته شده تاثیر بسزایی داشته باشد؛ چرا که این محصولات در افزایش تراکم استخوان و جلوگیری از پوکی استخوان زودرس جلوگیری می کنند.

از طرفی مصرف بیش از حد کلسیم عوارضی دارد که از شایع ترین آن هیپرکلسمی می باشد و همانطور که از نام آن پیداست این عارضه بر اثر مصرف بی رویه کلسیم بوجود می آید.

تاثیر مکمل های کالمرز برای افزایش قد

با توجه به مواردی که برای کمبود کلسیم در بدن گفته شد، در صورتی که در سنین رشد هستین و یا فرزندتان در دوران نوجوانی و رشد استخوان است، در صورت ابتلا به کمبود کلسیم مصرف مکملی مثل مکمل های کالمرز می تواند به افزایش تراکم استخوان کمک کند و در نتیجه در رشد سریع تر استخوان نقش بسزایی داشته باشد.

از دیگر مواد معدنی مفیدی که در دسته محصولات کالمرز قرار دارد، منیزیم است. اگرچه که مشکلات سلامتی مرتبط با کمبود منیزیم نادر است، اما اگر سطوح منیزیم شما در درازمدت به دلیل سایر شرایط سلامتی مانند اعتیاد به الکل یا مصرف برخی داروها پایین باشد، ممکن است در معرض خطر بیشتری قرار بگیرید.

فواید مکمل های کالمرز برای ریزش مو

روی برای سیستم ایمنی، بهبود زخم و رشد و نمو طبیعی در دوران بارداری، کودکی و نوجوانی مهم است. کمبود روی می تواند منجر به تغییرات پوستی شود که در ابتدا شبیه اگزما هستند. ممکن است ترک ها و ظاهری لعاب بر روی پوست وجود داشته باشد که اغلب در اطراف دهان، ناحیه پوشک و دست ها دیده می شود. بثورات با مرطوب‌کننده‌ها یا کرم‌ها یا لوسیون‌های استروئیدی بهتر نمی‌شوند. همچنین مصرف روی به صورت روزانه به تقویت مو ناخن نیز کمک شایانی می کند. از دیگر مواد معدنی موجود در مکمل های کالمرز روی یا زینک می باشد. که نقش کلیدی در تقویت و رشد مو دارد.

قرص کالمرز برای دوران بارداری

این محصول مخصوص بانوان باردار و شیرده تولید شده است و از تاثیراتی که روی بدن این گروه از بانوان دارد می توان به تامین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن در دوران بارداری و شیردهی، افزایش رشد جسمی و عصبی جنین در دوران بارداری و غیره اشاره کرد. همچنین در گروه محصولات کالمرز، مکمل برای تامین ویتامین های مورد نیاز برای بانوان میانسال که در شرف دوران یائسگی هستند نیز نام برد.

اثرات منفی کمبود روی در بدن

تاثیر قرص کالمرز برای مردان

در نهایت همانطور که گفته شد، مواد معدنی اعم از کلسیم منیزیم روی و ویتامین د3 برای بدن بسیار مفید و ضروری هستند و مکمل های کالمرز برای مردان/آقایان نیز به همان نسبت تاثیرگذار و ضروری می باشد. این دسته از محصولات هیچ عارضه جانبی نداشته و منجر به افزایش اشتها و چاقی نیز نمی شوند. همچنین با داشتن یک رژیم غذایی مناسب بهمراه مصرف کالمرز ها در صورت داشتن اضافه وزن، کاهش وزن را نیز تجربه خواهید کرد. از طرفی محصولات کالمرز برای رشد و تقویت استخوان و همچنین تقویت مو و ناخن بسیار مفید هستند. بانوان باردار و مادران شیرده برای افزایش رشد جنین و افزایش حجم شیر نیز می توانند این دسته از مکمل ها را در دستور رژیم غذایی خود قرار دهند.

 

به طور کلی، قرص کالمرز یکی از مهمترین مکمل‌های دارویی برای سلامتی است؛ این مکمل به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل میکند و باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن میشود؛ همچنین در پیشگیری از بیماری‌های قلبی، سرطان و دیابت نقش مهمی دارد. بنابراین مصرف مکمل های کالمرز برای حفظ سلامتی بسیار مهم است؛ اگر قصد خرید و مصرف این مکمل دارویی ارزشمند را دارید، به شما پیشنهاد میکنیم از محصولات شرکت سیمرغ دارو عطار خریداری کنید.

در این مقاله هرآنچه که باید درباره مکمل های کالمرز می دانستید را برای شما به طور کامل شرح دادیم؛ در صورتی که سوالی در این زمینه دارید، می‌توانید در قسمت کامنت این صفحه بپرسید، ما در اسرع وقت به سوال‌های شما پاسخ خواهیم داد. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید، صمیمانه سپاسگزاریم.

سوالات متداول

-عوارض قرص کالمرز چیست؟

مکمل های کالمرز سیمرغ دارو بطور کلی برای تامین کلسیم و منیزیم بدن هستند و هیچ گونه عوارض جانبی برای بدن ندارند؛ اما قبل از مصرف مشورت با پزشک الزامی است.

-آیا مکمل کالمرز باعث افزایش وزن می شود؟

خیر، یکی از بزرگترین مزایای قرص کالمرز این است که با مصرف آن، اشتهای شما به هیچ عنوان افزایش نخواهد یافت.

-کالمرز برای چه گروه سنی مناسب است؟

همه بزرگسالان 19 تا 50 ساله و مردان تا 70 سال؛ قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید.

-بهترین زمان مصرف کالمرز چه زمانی است؟

یک الی دو ساعت قبل از غذا با معده خالی بهتر است مصرف شود.

3/5 - (10 امتیاز)

11 thoughts on “هر آنچه که باید درباره مکمل های کالمرز بدانید!

  1. صدف says:

    سلام من ۵۳ سالمه درد سیاتیک ودیسک کمر خیلی اذیت میکنه آیا با مصرف کالمرز درد من بهتر میشه البته زانوهام هم خیلی خشکه آیا برای من تأثیر داره ممنون

    • نوشین یزدان پناه says:

      سلام
      با توجه به اینکه شما سیاتیک دارین مصرف هر گونه دارو و حتی مکمل باید طبق نظر پزشک انجام بشه
      از طرفی با توجه به اینکه در سنین یائسگی هستین میتونین از مکمل کالمرز سوی استفاده کنین
      مصرف مکمل های کالمرز به استحکام استخوان ها و بافت استخوان کمک کننده هستند

  2. جواد says:

    سلام شونزده سالمه برای افزایش قد چ قرص و مکملی رو پیشنهاد میکنید
    همین کالمرز خوبه برای افزایش قد
    ت رو خدا راهنمایی کنید!
    هعب

    • نوشین یزدان پناه says:

      سلام وقت بخیر
      برای افزایش قد باید به پزشک مراجعه کنید
      مکمل هایی که در این حوزه میتونم بهتون پیشنهاد بدم سیموتالر و تالسیم هست

  3. جواد says:

    سلام شونزده سالمه برای افزایش قد چ قرص و مکملی رو پیشنهاد میکنید
    همین کالمرز خوبه برای افزایش قد
    ت رو خدا راهنمایی کنید!

    • نوشین یزدان پناه says:

      سلام بعیده
      چون صفحات رشد در خانم ها در سن 16 و در آقایان نهایتا در 20 سالگی بسته میشن

  4. حسین says:

    چرا بچه‌ها نمیتونن کالمرز مصرف کنن؟ خیلی مکمل خوبیه. شبیه کالمرز چی برای بچه‌ها خوبه؟

  5. https://israelnightclub.com/ says:

    May I simply say what a comfort to discover somebody who genuinely knows what they are talking about over the internet. You actually understand how to bring a problem to light and make it important. More people ought to check this out and understand this side of the story. I cant believe you arent more popular because you surely possess the gift.

    • نوشین یزدان پناه says:

      Greeting
      That’s really kind of you, we always trying to satisfy our customer or every one who visit our website

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *