قرص های سیم لیور 140 و 240، داروی موثر در درمان بیماری کبدی

هرآنچه که باید درباره قرص سیم لیور 140 و 240 بدانید!

شناخت قرص‌ های سیم لیور، به عنوان یکی از مهمترین موضوعات در حوزه پزشکی، برای درمان بسیاری از بیماری‌های کبدی، از جمله هپاتیت، سیروز و کارسینوما، بسیار حائز اهمیت است. این قرص‌ها با ترکیبات مختلف مواد شیمیایی، به منظور بهبود وضعیت بیمارانی که دارای بیماری کبدی هستند، تجویز می‌شود.

در این مقاله قصد داریم به بررسی و شناخت دقیق این قرص‌ها بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

وظیفه کبد چیست؟

یکی از اعضای اصلی بدن کبد است. کبد نقش مهمی در عملکرد بدن دارد. وظیفه کبد تولید صفرا، تصفیه خون، ذخیره‌سازی گلوکز و ویتامین‌ها و … است. در کل کبد با استفاده از فرآیندهای فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی عملکردهای مختلف خود را انجام می‌دهد و باعث حفظ سلامت بدن می‌شود.

عوامل موثر در بروز انواع بیماری های کبدی

عوامل زیادی در بروز بیماری‌های کبدی نقش دارند. در ادامه به برخی از این موارد اشاره می‌کنیم.

  • هپاتیت C  و B
  • مصرف زیاد الکل
  • دیابت نوع 2
  • چاقی
  • سوء تغذیه
  • سیروز کبدی
  • سابقه خانوادگی
  • تماس با مواد سمی و شیمیایی
  • و…

قرص های سیم لیور دارای چه ترکیباتی هستند؟

قرص‌های سیم لیور شامل ترکیبات مختلفی از جمله سیلیمارین، بتائین، ویتامین E، اسید آمینه، فسفولیپید‌ها و آنتی اکسیدان‌ها هستند؛ این ترکیبات با همکاری یکدیگر، به منظور بهبود عملکرد کبد و جلوگیری از تشکیل فیبروز کبدی و سایر آسیب‌های ناشی از بیماری‌های کبدی استفاده می‌شوند.

  • سیلیمارین، اصلی‌ترین ترکیب قرص‌های سیم لیور است و از دانه‌های گیاه پونه تولید می‌شود؛ این ترکیب باعث کاهش التهاب و ترمیم سلول‌های کبدی تخریب شده، جلوگیری از تشکیل فیبروز کبدی و بهبود عملکرد کبد می‌شود.
  • بتائین، یک آنتوسیانین است که در گیاهان خوراکی مانند بادمجان، انگور و توت‌فرنگی یافت می‌شود. این ترکیب باعث کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب در کبد می‌شود.
  • ویتامین E، یک آنتی اکسیدان قوی است که باعث جلوگیری از آسیب به سلول‌های کبدی ناشی از رادیکال‌های آزاد می‌شود.
  • اسید آمینه، شامل ل-کارنیتین و ل-آرژنین است که به عنوان یک محافظ کبد و بهبود عملکرد آن عمل می‌کنند.
  • فسفولیپید‌ها، یک گروه از ترکیبات چربی هستند که برای حفظ سلامت کبد و بهبود عملکرد آن بسیار مفید هستند.

چرا سلامتی کبد دارای اهمیت زیادی است؟

کبد یکی از اعضای مهم بدن انسان است که در بسیاری از فرآیندهای بیولوژیکی و زیست‌شناسی بدن نقش بسیار مهمی دارد؛ در ادامه به برخی از نقش‌های کبد در بدن انسان اشاره می کنیم:

  1. تصفیه خون:
    کبد عمل تصفیه خون را انجام می‌دهد و سموم، داروها، الکل و سایر مواد غیرضروری را از خون حذف می‌کند.
  2. تولید صفرا:
    کبد صفرا را تولید می‌کند که برای هضم چربی‌ها و کمک به جذب و هضم ویتامین‌های محلول در چربی A) ، D، E و(K  از اهمیت بالایی برخوردار است.
  3. تولید گلوکز:
    کبد گلوکز را در بدن تولید می‌کند و در مواقعی که بدن به سرعت انرژی نیاز دارد، از این گلوکز استفاده می‌کند.
  4. تنظیم سطح هورمون‌ها:
    کبد برای تنظیم سطح هورمون‌ها و تبدیل هورمون‌هایی مانند استروژن و تستوسترون به صورتی که برای بدن مناسب باشد، نقش مهمی دارد.
  5. ذخیره ویتامین‌ها:
    کبد قابلیت ذخیره ویتامین‌های محلول در آب مانند ویتامین B12 و A را دارد.
  6. تولید پروتئین‌ها:
    کبد پروتئین‌های مهمی مانند آلبومین، فیبرینوژن و پروتئین‌های خونی را در بدن تولید می‌کند.
  7. تنظیم قند خون:
    کبد برای تنظیم سطح قند خون در بدن نقش مهمی دارد و می‌تواند افزایش یا کاهش قند خون را تنظیم کند.
  8. تنظیم چربی خون:
    کبد می‌تواند سطح چربی خون را تنظیم کند و از افزایش چربی خون و ایجاد بیماری‌های قلبی-عروقی جلوگیری کند.

بنابراین، کبد به عنوان یکی از اعضای مهم بدن انسان، در بسیاری از فرآیندهای بیولوژیکی و زیست‌شناسی بدن نقش بسیار مهمی دارد و هر گونه نقص در عملکرد آن، می‌تواند منجر به ایجاد مشکلات جدی در بدن شود.

شایع‌ترین علائم بیماری کبد

همیشه بیماری‌های کبدی دارای علائم مشخصی نیستند، اما در صورت بروز درد شدید در ناحیه شکم، خونریزی،یرقان، خستگی، سردرگمی و کاهش وزن به پزشک فوق تخصص مراجعه کنید. در ادامه به شایع‌ترین علائم بیماری کبد می‌پردازیم.

  • درد شکم
  • زردی پوست و چشم
  • خستگی مزمن
  • بی‌اشتهایی
  • تورم پا
  • مدفوع کم رنگ
  • خارش پوست
  • ادرار تیره
  • ضعف سیستم ایمنی
  • مزه تلخی صبحگاه دهان
  • کبودی بی‌دلیل بدن
  • اختلال در تمرکز
  • خشکی دهان

قرص سیم لیور و بیماری های کبدی

آشنایی با انواع بیماری های کبدی

بیماری‌های کبدی شامل تمام بیماری‌هایی است که بر کبد تاثیر می‌گذارند؛ این بیماری‌ها می‌توانند از بیماری‌های خفیف و موقتی تا بیماری‌های جدی و مزمن به شمار روند که می‌تواند به تلف شدن بافت آسیب ناپذیر کبد منجر شود. بعضی از مهمترین بیماری‌های کبدی عبارتند از:

  1. سیروز کبدی: سیروز کبدی یک بیماری مزمن است که در آن بافت کبد تبدیل به بافت ندو است و قابل بازگشت نیست. این بیماری ممکن است به دلیل مصرف مواد مخدر، الکل، عفونت هپاتیتی، چاقی، نوعی بیماری اتوایمیونی و یا بیماری‌های مرتبط با ژنتیکی رخ دهد.
  2. هپاتیت ویروسی: هپاتیت ویروسی نوعی عفونت در کبد است که به دلیل ویروس‌های هپاتیت A، B، C، D و E رخ می‌دهد. این بیماری ممکن است باعث تورم، التهاب، سوء‌هاضمه، تغییر رنگ مدفوع و افزایش میزان آنزیم‌های کبدی در خون شود.
  3. چربی کبدی: چربی کبدی یک بیماری است که در آن چربی بیش از حدی در کبد تجمع می‌یابد. این بیماری ممکن است به دلیل چاقی، دیابت، مصرف الکل، نوعی بیماری متابولیکی یا داروهای خاص رخ داده و می‌تواند باعث التهاب کبد و سیروز شود.
  4. سلول‌های چربی کبدی: در این بیماری، سلول‌های چربی در بافت کبد تجمع می‌کنند و باعث التهاب کبد می‌شوند. این بیماری ممکن است به دلیل چاقی، دیابت، مصرف الکل، نوعی بیماری متابولیکی یا داروهای خاص رخ دهد.
  5. بیماری‌های اتوایمیونی کبد: در این نوع بیماری‌ها، سیستم ایمنی بدن به طور اشتباه به بافت‌های کبد حمله می‌کند که می‌تواند باعث التهاب و تخریب بافت کبد شود.
  6. سرطان کبد: سرطان کبد یک بیماری خطرناک است که ممکن است به دلیل فشار ویروسی، سیروز کبدی، چربی کبدی یا بعضی از بیماری‌های اتوایمیونی کبد رخ دهد. این بیماری ممکن است با علائمی مانند درد شکم، افزایش حجم شکم، تب و لاغری همراه باشد.

اگرچه بیماری‌های کبدی می‌توانند جدی باشند، اما در صورت تشخیص زودهنگام و درمان مناسب، بسیاری از این بیماری‌ها با استفاده از داروهایی همچون قرص سیم لیور 140 و 240 قابل کنترل و درمان هستند. درمان بیماری‌های کبدی ممکن است شامل تغییرات در شیوه زندگی، مصرف داروها، رژیم غذایی و در موارد خاص، عمل جراحی باشد. همچنین برای پیشگیری از بیماری‌های کبدی، می‌توانید از اقداماتی مانند مصرف متعادل الکل، اجتناب از مواد مخدر، واکسیناسیون در برابر هپاتیت و استفاده از روش‌های بهداشتی مناسب برای پیشگیری از عفونت‌های ویروسی که به کبد آسیب می‌زنند، استفاده کنید.

علل ایجاد بیماری‌های کبدی

  • ژنتیک
  • عفونت
  • تومور و غدد سرطانی
  • ناهنجاری سیستم ایمنی بدن

بهترین روش درمان بیماری کبد

به جز برخی از عفونت‌های ویروسی، مونونوکلئوز عفونی و سنگ کیسه صفرا دیگر بیماری‌های کبد درمان قطعی ندارند و قابل درمان نیستند. تنها می‌توانید با انتخاب سبک زندگی سالم و رژیم غذایی خاص بیماری را مدیریت و کنترل کنید.

بنابراین جهت کاهش علائم بیماری‌های کبدی، پیشگیری و درمان بیماری‌های کبدی قابل درمان باید هر چه سریع‌تر اقدام کنید.

فواید قرص‌های سیم لیور 140 و 240 

  • حمایت از عملکرد کبد و کیسه صفرا
  • آنتی اکسیدان قوی
  • کمک به رفع مسمومیت های کبدی
  • کمک به کم شدن اختلالات کبدی بعد از هپاتیت
  • کمک به بهبود نارسایی ها مزمن کبدی توام با تخریب سلولی مانند سیروز کبدی
  • کمک به بهبود کبد چرب و بیماری های کبدی خفیف

🧐اگر شما دارای بیماری کبدی هستید و به دنبال یک داروی موثر بر درمان بیماری هستید، خوب است بدانید قرص‌ سیم لیور 140 و قرص سیم لیور 240 جزو کم عوارض ترین و پرطرفدارترین داروهای مربوط به مشکلات کبدی هستند.

فواید قرص سیم لیور

‌آیا قرص‌های سیم لیور با نمونه‌های داخلی تفاوت دارد؟

اکثر دارو های تولید شده در رابطه با آسیب های کبدی شیمیایی هستند؛ اما از نمونه های داخلی که به تولید یک داروی گیاهی در این رابطه پرداخته اند اغلب در دوز های 70 و در مواردی 140 قرص هایی را به بازار عرضه کرده اند، اما قرص های سیم لیور علاوه بر تاثیر سریع و کیفیت بالا، حاوی خارمریم می باشد که در محافظت از کبد بسیار موثر است. همچنین با وجود 240 میلی گرم سیلیمارین، شرایط مناسبی برای محافظت از کبد و کمک به بهبود اختلالات کبدی نیز فراهم می شود؛ بنابراین می توان گفت بله، قرص‌های سیم لیور با نمونه‌های داخلی تفاوت دارد و دارای کیفیت بهتری است.

قرص سیم فت لیور، یکی دیگر از مکمل‌های دارویی شرکت سیمرغ دارو است که به درمان کبد چرب و بهبود سوخت و ساز چربی میپردازد، برای خرید و مصرف آن توصیه میکنیم ابتدا با پزشک متخصص مشورت کنید.

آیا قرص سیم لیور با نمونه‌های خارجی متفاوت است؟

تفاوت قرص سیم لیور 140 و 240 با نمونه‌های خارجی می تواند در ترکیبات و مقادیر آن باشد؛ اما از لحاظ کیفیت می توانیم این تضمین را به شما بدهیم که بهترین کیفیت را به شما ارائه می دهیم. 

آیا مصرف قرص سیم لیور برای بانوان باردار و شیرده مناسب است؟

همانطور که می دانیم هنگامی که بانوان در دوران بارداری هستند، بخاطر رشد سالم جنین و محافظت از او بایستی رژیم غذایی مشخصی را رعایت کنند؛ همچنین مادران شیرده نیز ملزم به رعایت مواردی در خوردن و آشامیدن هستند از این رو برای مصرف سیم لیور حتما بایستی با پزشک مشورت کرد. 

آیا سالمندان می توانند از قرص سیم لیور استفاده کنند؟

هنگامی که صحبت از افراد سالمند می شود، در ابتدا از بیماری های زمینه ای که این افراد به دلیل کهولت سن و همچنین اندام های داخلی و خارجی فرسوده ای که دارند مطرح می شود؛ بنابراین به دلیل اینکه معمولا سالمندان شرایط خاصی دارند و داروهای خاصی را مصرف میکنند، برای پیشگیری از هرگونه تداخل دارویی و بروز مشکل برای این افراد، ابتدا بایستی با پزشک معالج خود مشورت کنند.

 

به طور کلی، قرص‌های سیم لیور 140 و 240، برای درمان بسیاری از بیماری‌های کبدی مانند هپاتیت، سیروز و کارسینوما اساسی کبد تجویز می‌شوند و این قرص‌ها به عنوان یک محافظ کبد برای افرادی که با عوامل خطر بیماری‌های کبدی مواجه هستند، مانند مصرف الکل، چاقی و دیابت، مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما به شما پیشنهاد میکنیم قبل از مصرف قرص‌های سیم لیور، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید و دستورات درمانی را به دقت دنبال کنید. همچنین، بهتر است بدانید، مصرف قرص به تنهایی کافی نیست و شما باید رژیم غذایی سالم و سبکی داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قرص‌های سیم لیور می توانید با مشاورین شرکت سیمرغ دارو عطار تماس حاصل فرمایید. در این مقاله هرآنچه که باید درباره قرص‌های سیم لیور بدانید را برای شما شرح دادیم، از اینکه تا انتها همراه با بودید، صمیمانه سپاسگزاریم.

سوالات متداول

-ترکیبات قرص سیم لیور چیست؟

فسفولیپید‌ها، اسید آمینه، بتائین، ویتامین E، سیلیمارین.

-عوارض بیماری کبد چیست؟

سرطان کبد، هپاتیت ویروسی، چربی کبدی، سیروز کبدی و..

-چه قرصی برای پیشگیری از بیماری کبدی مصرف کنم؟

قرص سیم لیور 140 و 240 یکی از بهترین قرص‌های پیشگیری از بروز بیماری کبد هستند؛ اما بهتر است قبل از مصرف آنها با پزشک مشورت کنید.

4/5 - (1 امتیاز)

12 thoughts on “قرص های سیم لیور 140 و 240، داروی موثر در درمان بیماری کبدی

  1. زهرا سلیمی اوردکلو says:

    ببخشید این قرص سیم لیور رو میشه خود سرانه مصرف کنیم عوارضی نداره؟ من بدنم فقط خارش داره به بیرون نمیزنه ولی همش خارش داره و یهو گرمای بدنم زیاد که میشه خارش هم زیاد میشه

  2. رحمت says:

    سلام برای بیمار سیروز پیشرفته که سفیدی چشماش هم زرد شده خوبه
    بد ایمکه داروخامه ها هم دارن

  3. فاطمه says:

    این قرص خیلی قوی نیست؟ چون بدن من خیلی ضعیفه و میترسم قوی باشه و بدنمو ضعیف‌تر کنه

    • نوشین یزدان پناه says:

      سلام
      این قرص کاملا گیاهی هست ولی قبل از مصرف با پزشکتون هم مشورت کنید

    • نوشین یزدان پناه says:

      سلام
      این قرص با در نظر گرفتن خارمریم که حاوی ماده موثره سیلیمارین میباشد همانند نمونه خارجی با ترکیبات مشابه عمل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *